Δευτέρα 21 Μαΐου 2018

Η μαγεία δεν τελειώνει ποτέ …….

Αγαπητοί γονείς,
Άλλο ένα ταξίδι στην μαγευτική Τήνο τέλειωσε εχθές για τα παιδιά της Ε΄ Τάξης, αφήνοντας τις καλύτερες εντυπώσεις στα παιδιά  και τους γονείς τους.

Ένα ταξίδι διαφορετικό από τα άλλα.
Ένα ταξίδι επιστροφή στο παρελθόν, με τη ματιά στραμμένη στο μέλλον.
Ένα ταξίδι στην κοιτίδα της Ελληνογαλλικής Σχολή των Ουρσουλίνων, εκεί όπου υπήρξε η αρχή της ιστορίας μας, εκεί όπου ξεκίνησαν όλα για το Σχολείο μας, στην Μονή των Ουρσουλινών.

Οι περιγραφές όσων είχαν κάνει το ταξίδι αυτό στο τέλος της προηγούμενης χρονιάς ήσαν καταλυτικές για την καθιέρωσή του και στα χρόνια που θα ακολουθήσουν, η παρουσία μας όμως εκεί ήταν πέρα από κάθε προσδοκία, πάνω από κάθε αναμενόμενο, μακράν καλύτερη και από αυτό που ονειρευόμασταν…
Η αρχή έγινε την Παρασκευή 18/05, όταν 54 οικογένειες της Ε’ Τάξης ξεκίνησαν για αυτό το  μαγευτικό ταξίδι στην Τήνο. Ο καιρός ήταν τέλειος, το ταξίδι εύκολο και γρήγορο, και η διάθεση όλων στα ύψη.

Οι μαθητές αλλά και οι γονείς είχαν την ευκαιρία να δούνε από κοντά την Μονή των Ουρσουλινών στα Λουτρά της Τήνου, να γνωρίσουν την αξιαγάπητη αδελφή Θηρεσία που, για άλλη μία φορά με προσμονή περίμενε “τα παιδιά από το Σχολείο μας της Αθήνας”, τα “δικά” της παιδιά με την ευρεία έννοια,  και την άκουσαν να τους μιλάει με γλυκύτητα, να τους λέει ιστορίες για το παρελθόν αλλά και το παρόν της Σχολής και της Μονής, και να τους φωτίζει το δρόμο για το μέλλον τους.

Γονείς παιδιά έμειναν φανερά συγκινημένοι όταν ξεναγήθηκαν στο μοναστήρι και διαπίστωσαν ότι η Ιστορία των Ουρσουλινών είναι κάτι διαχρονικό, ότι αφορούσε και αφορά την ζωή πολλών παιδιών μέσα στις δεκαετίες της ύπαρξής της, ότι υπάρχει μία αδιατάραχτη συνέχεια, ένας αληθινός φάρος αρχών, που τόσα χρόνια παραμένουν αναλλοίωτες μέσα στο χρόνο και τις καταστάσεις.

Είδαμε τα δωμάτια, τα κελιά, όπου διέμενα οι αδελφές, είδαμε τη λιτή αλλά προσεγμένη τραπεζαρία τους, περιδιαβήκαμε το τσαγκαράδικο, το φαρμακείο, το αναρρωτήριο, την κουζίνα τους. Ανατρέξαμε πίσω στο χρόνο και στη ζωή μοναχών και μαθητριών μέσα από το πλούσιο φωτογραφικό υλικό, τα μαθητολόγια, τις αίθουσες διδασκαλίας, τα εργαστήρια χημείας και φυσικής ιστορίας. Κάθε πόρτα που διαβαίναμε, κάθε σκάλα που ανεβαίναμε, μας άνοιγε και ένα παράθυρο στο παρελθόν!.

Γνωρίσαμε το Δημοτικό του Εξώμβουργου, το οποίο ακόμα και σήμερα παραμένει πρότυπο σχολείου στην Τήνο, έχοντας την αδελφή Θηρεσία μητέρα όλων των παιδιών του. Μας εντυπωσίασε με τις άνετες και φωτεινές αίθουσες διδασκαλίας του, με τον προηγμένο εξοπλισμό του, τις αίθουσες ξένων γλωσσών και καλλιτεχνικών, ακόμη και με τους φαρδείς διαδρόμους του και το κλειστό του γυμναστήριο.

Συνεχίσαμε το ταξίδι μας στην Τήνο πηγαίνοντας στον Βόλακα και στην Καρδιανή, πραγματικά ξεχωριστά και ιδιαίτερα χωριά της Τήνου και καταλήξαμε στον Πύργο, όπου τα παιδιά μάθανε για την τέχνη του μαρμάρου και μπόρεσαν να επισκεφθούν το σπίτι του μεγάλου μαρμαροτεχνήτη της Τήνου, του πολύ γνωστού από τα έργα του, Γιαννούλη Χαλεπά.

Δεν μείναμε όμως μόνο σε αυτά. Έχοντας τον καιρό μας σύμμαχο, κάναμε τις πρώτες μας βουτιές στα γαλανά νερά της Τήνου αλλά και διασκεδάσαμε μέχρι πρωίας, όλοι μαζί παιδιά και γονείς αλλά και οι δάσκαλοι μας που μας έκαναν την τιμή να μας ακολουθήσουν στην εκδρομή, στο πάρτι που έγινε το Σάββατο το βράδυ στο ξενοδοχείο.

Όλα τα ωραία πράγματα, όμως, κάποια στιγμή τελειώνουν, κάποτε ίσως αφήνοντας κάποιες υποσχέσεις για ανάλογη συνέχεια. Έτσι και εμείς πήραμε το δρόμο της επιστροφής, έχοντας απολαύσει ένα ταξίδι που θα μείνει βαθιά χαραγμένο στην μνήμη όλων μας και κάνοντας ήδη όνειρα για εκείνο της επόμενης χρονιάς, στο δεύτερο (και πρώτο χρονικά) νησί των Κυκλάδων που συνδέεται άρρηκτα με την ιστορία του Σχολείου μας.

Εμείς έχοντας γυρίσει πλέον πίσω θέλουμε να ευχαριστήσουμε όλους τους γονείς για την άψογη συνεργασία αλλά και την θετική διάθεση, βασικό και απαραίτητο συστατικό για να περάσουμε όλοι και κυρίως τα παιδιά μας υπέροχα .

Η Εκδρομή της Τήνου, όπως και αυτή της ΣΤ’ τάξης στη Νάξο στις αρχές του επόμενου μήνα, ήρθαν για να μείνουν παρακαταθήκη για τα επόμενα Δ.Σ. του Συλλόγου μας, με σκοπό να γνωρίσουν γονείς και παιδιά την πραγματική αξία που πρεσβεύει η λέξη SERVIAM, μια λέξη που θα (πρέπει να) ακολουθεί τα παιδιά μας σε όλη τους την ζωή. Ας είναι λοιπόν αυτό το δικό μας “Serviam project”, ο τρόπος να τελειώνει λαμπρά μία σχολική χρονιά!